poznávací výpravy pro SUV 4x4 expedice pro offroad vozy poznávací výpravy se zapůjčenými vozy offroad průvodce
"Off Road Guide je Váš průvodce do míst, kam byste se sami nevydali, přestože toužíte taková místa poznat. Vy a parta lidí, kterou spojuje stejný zájem, tedy netradiční poznávání cizích zemí v terénním voze, pod vedením zkušeného průvodce, to je team, který zvládne všechny překážky!"

ARCHIV EXPEDIC

Expedice na míru Transylvánie Winter Tour Saudská Arábie - DAKAR Kanada - Revelstoke Winter Tour Kostarika Gruzie Panamericana Austrálie Namibie - Botswana Ostatní destinace

KLUBOVÉ SLEVY

Telefon
Dotaz
Prosím opište kód

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

Vaše e-mailová adresa bude sloužit výhradně k zasílání výše uvedených zpráv. Pokud se budete chtít odhlásit z odběru zpráv, pošlete prázdný mail na adresu jirka.ch@offroadguide.eu a do předmětu napište "ODHLASENI".

Právě jsme spustili web www.namibia-experience.com v novém kabátě !!!! Stojí za to, kouknout se alespoň na fotogalerii...

Osobnosti na našich výpravách

Jimmy´s Food

Archiv expedic

Transylvánie

(20.5. - 9.6.2001)

Datum Zpráva
9.6. Loučí se s Vámi třetí parta, která letos absolvovala výpravu po Rumunských karpatech - teď valíme přes Maďarsko domů. Za všechny zdraví Náčelník.
8.6. 14.30 - přestože je jasno, slaňujeme další lesní úsek - po týdenních deštích je terén stále podmáčený a sjezdy nad 30° se nesjíždí, ale sáňkují. Náčelník
8.6. Konečně se umoudřilo počasí a od rána svítí slunce. Naše kolona 8 vozů se přesouvá na Muntii Calimani. Čeká nás těžební cesta a hřeben s kempem ve výšce 1.659 m. Náčelník
7.6. Včera po zdolání potoku kemp v 21.15 h. Stanujeme na louce u potoku. Ráno nás konečně budí slunce za zvonkohry kravských zvonců. Terén stále podmáčený, volíme náhradní trasu. Náčelník
6.6. Tak a jsme dole v potoce. Zdolání lesního slanění s označením "drs drsů" nám trvalo 6 hodin. Bilance - kromě mého potkání se s ležícím stromem je to celkem 1 plast a lehce máčklé dveře. Jinak všichni nohy jak závodní pštrosi - 8x nahoru a dolů kopec o délce 300 m o sklonu 40°, ale zvládli to se zaťatými zuby i nováčci, za což u mne mají za 1. Náčelník
6.6. 13.45 - teď se spouštíme lesem, tedy přesně mne na navijáku vytahuje moje "dvojče" Patrol Perryho. Po deštích je z cesty sáňkařská dráha. Můj Patrol se po 20 metrech sjezdu kluzmo vpřed zastavuje o padlý strom - ještě že má Patrol tak robustní podvozek. Další info po sjezdu. Náčelník
6.6. Dnes poprvé bez deště. Pokračujeme po zářezu v kopci starou obchdní cestou. Nejhorší 3 úseky, kde naše pneu dělí od srazu do údolí 5 cm, máme za sebou. Některým účastníkům pohled na 400-metrové srazy nedělá dobře, ale máme to úspěšně za sebou. Teď nás čeká krkolomná cesta kosodřevinou a potom slanění starou těžební cestou. Náčelník
5.6. Dnes jsme vyrazili po nově připravené trase, počasí nám stále nepřeje i když už jen mrholí. Tak snad zítra - teď hřeben 1.759 m, vyšší hřebeny čerstvě zasněžené. Náčelník
4.6. Sedm vozů jsme postupně dobrzďovali a zdárně je dostali ze sáňkařské dráhy, pak zbývalo ještě vyskládat tak 12 tun kamenů do cesty stržené potokem. Poté následoval zasloužený přesun k hotelu Drákula, kde jsme se díky neutuchajícímu dešti ubytovali. Zdraví vás Náčelník. P.S.: Těšte se, zítra začínáme novou trasu.
4.6. Stále déšť, vyrážíme z "ožralého" vršku dolů lopuším, občas to vypadá u mého vozu místo sjezdu na řízené sáňkování. "Jen škoda, že sáňky značky Nissan a Toyota jsou tak drahé". Tato parta má v sáňkování ve volném stylu prvenství - nikdy to tu tak neklouzalo. Všichni se přivazují na "propnutou" a ta je po 20 m brzdí. Náčelník
4.6. Bohužel nebyl signál, takže se hlásím až teď. V sobotu překonala naše kolona osmi vozů "Váchovu" louku. V neděli se začalo kazit počasí, ve 12 hodin jsme pokořili Tibles. Při čekání na "Karla", který se nemohl vydrápat na horu začalo pršet, a tak se sjezd po hřebeni změnil ve smýkání se dolů. Bohužel stále prší. Další info večer. Náčelník
1.6. Dnes skončilo stavění a "sedm statečných" se rozjelo domů, já čekám v Tokaji na další partu, která se v osmi vozech pokusí zdolat novou trasu, kterou jsme připravili - mají se na co těšit, stejně jako vy, kteří s námi letos vyrazíte do Transsylvánie. Foto přineseme 15.6., info o zdolávání trasy od zítřka. Náčelník
31.5. Jsme na hřebenu, zatím nevíme jak dolů. Jdeme na obhlídku. Zatím svítí slunce a je jasno. Náčelník
31.5. 14 hodin - překonáváme na navijácích další hřeben. Je odtud nádherný výhled. Snad se nám podaří "slanit" do údolí před soumrakem. Náčelník
31.5. Dopoledne při sjezdu z hřebenu v rozepření se mi staly dva boční průrazy, "krocan" 1 průraz ve vzorku. Dnešní dopoledne ve znamení oprav pneu. Další info večer. Náčelník
30.5. 12 hodin - hřeben ve výšce 1.839 m - je to tu !!! Vyjeli jsme v 8 ráno, ale bohužel už po 8 km nám stál v cestě utržený břeh, který se sesunul v délce 40 m na cestu. Pak nás čekalo ještě sněžné pole v délce asi 60 m - byli jsme připraveni vše zdolat, ale pro jistotu cestu projdem - bohužel po 1,5 km končí, takže otočka. Cestou zpět nacházím podkovu, snad nám přinese štěstí. Toyota a Géčko čeká dole, zkouším další cestu - zase točná. Tak teď jedu cesta necesta vzhůru - jsme na hřebenu a jedem dál. Náčelník
30.5. Kde se účastní stavění - já v Nissanu s Markem a "horolezcem", "krocan" a s Ďurou v LC 100 a Jirka Rolenfc s Petrem v Géčku, tedy tři vozy a sedm statečných. Dnes jasno. Náčelník
29.5. Hurá !!! Po 3-denní vyčerpávající snaze dostat se na hřeben jsme se konečně dočkali odměny - jsme na hřebenové cestě v 1.500 m. Zítra pokračujeme dál. Náčelník
29.5. V potoce nám nepřálo štěstí, končil vodopádem - zdolávání od 10 od 14 hodin. V 15 hodin se nám podařilo najít čerstvě upravenou těžební cestu - stoupáme vzhůru. Náčelník
29.5. Celý včerejší den se celá parta snažila překonat hřeben, který nám stál v cestě - došlo na srovnávání okrajů cest i odhazování sněhu. Bohužel bez výsledku. Vždy nás zastavila hranice 1.800 m, dál už jen strmé štíty nebo hustá klec - celý den práce bez úspěchu, ale i o tom je stavění. Zkusíme to o 10 km níž. Náčelník
27.5. Po večeři a nabrání sil je rozhodnuto - jedeme se spouštět lesem do potoka. Je 19.08 h a my vyrážíme. Další zprávy zítra - budeme bez signálu. Náčelník
27.5. Večer jsme dorazili po celodenní práci s úpravou hřebenové cesty do sedla, odkud to vypadalo dalekohledem na cestu do údolí. Bohužel jen vypadalo. Cesta zpět už není možná - je to 3 km do kopce, místy 40° a ostré úzké zatáčky - snad jen na navijáku. Je rozhodnuto - musíme dolů. Jdeme pěšky ve dvou hledat cestu dolů. Podařilo se - po 2 km je cesta, mezi tím je 600 m lesa a asi 1,5 km dlouhý potok. Vracíme se zpět prudkým stoupáním 45 minut. Zítra musíme dostat auta dolů. Náčelník
27.5. Stavění probíhá podle plánu - našli jsme nádhernou horskou cestu po hřebenech. Pomalu pokračujeme vpřed - místy je to pěkně utrhané - dá to práci, ale jedem. Náčelník
26.5. Je 18.20 a my stavíme tábořiště na hřebenu ve výšce 1.725 m. Ti co po nové trase pojedou se mají na co těšit - proti nám zasněžené štíty hory Omul. Náčelník
26.5. Včera jsme dorazili s partou, která se zúčastnila první letošní výpravy do hotelu Drákula. Dnes ráno se rozloučíme - oni jedou domů a nám začíná ta pravá expedice - tedy stavění nové trasy. Bohužel LC75 má poruchu, a tak ji nahrazuje "Krocanova" LC100 - ještě nikdy s námi na stavění tento stroj nebyl. Zdar. Náčelník
24.5. Dnes jsme dopoledne zdolávali náročné úvozové cesty "U Drákuly" - rozepření a náklony. Pak následoval bahnitý výjezd starou lesní těžební cestou. Odpoledne nás čekalo příjemné, ale ledové osvěžení v podobě tůně v horské bystřině. V 17 hodin vyrážíme na lesní drs. Bilance - 2 auta z boku na stromech, zachránil to naviják. Já proražená pneu - zřejmě o koňskou podkovu a promáčklý blatník. V 19 hodin jsme v tábořišti ve výšce 1.659 m. Všechny zdraví náčelník a celá parta
24.5. Dnes opět slunečno a my pokračujeme směrem na Drákulův hrad. Bahnité cesty se mění v "pracovky", dnes přesun "lesním drsem" do tábořiště ve výšce 1.800 m. Náčelník
23.5. Úterý ve znamení oprav - LC 80 vytržený stabilizátor přetrhl brzdovou trubku, druhá LC 80 poškozen posilovač řízení. Dnes pokračujeme směr Parva. Info večer. Náčelník
22.5. Dnes z Čech dovezli zadní nápravu na Jeep - oprava se podařila a pokračujeme dál. Zítra nás čeká místo, kde jsme vloni stavěli most - jak to bude vypadat letos uvidíme. Náčelník
20.5. Odpoledne vyjíždíme na vrchol hřebenu Tibles. Při jízdě po hřebenu se na Jeepu Cherokee přetrhla zadní poloosa. Naneštěstí je zajištění řešeno jako u Nivy, a tak mu z nápravnice vyjela poloosa i s kolem - auto nepojízdné. Vyrábíme dřevěnou lyži a musíme dostat Jeepa dolů, čeká nás sjezd Tiblese. Kdo to zná ví o co jde. My budeme brzdit Jeepa s lyží mým Patrolem a Durovou LC 75. Držte nám palce. Náčelník
20.5. Včera celý den déšť, museli jsme kempovat v údolí. Dnes ráno slunce - vyrážíme směr Tibles. Dopoledne v akci navijáky a všechny špéry. Získané kosmetické úpravy - 3 promáčklé boky a odporoučelo se zpětné zrcátko z LC 80. Další info když bude signál pošlu večer. Náčelník